بررسی خصوصیات ، نحوه طراحی و نحوه پاسخگویی سوالات

بررسی خصوصیات ، نحوه طراحی و نحوه پاسخگویی سوالات چند گزینه‌ای سنجش و اندازه گیری

بررسی خصوصیات ، نحوه طراحی و نحوه پاسخگویی سوالات چند گزینه‌ای سنجش و اندازه گیری

فرمت فایل : doc

حجم : 82

صفحات : 43

گروه : آموزشی

توضیحات محصول :

بررسی خصوصیات ، نحوه طراحی و نحوه پاسخگویی سوالات چند گزینه‌ای سنجش و اندازه گیری در 43 صفحه ورد قابل ویرایش 

نام درس: سنجش و اندازه گیری

عنوان درس: سئوالات چند گزینه ای

هدف كلی: آشنایی دانشجویان با سوالات چند گزینه ای

مقدمه: پرسشها بهترین راه انگیزش افكار و فعالیت های فراگیران است و برای تحریك و برانگیختن فكر، سنجش میزان اطلاعات آموخته شده و وادار كردن فراگیران به فعالیت های بیشتر بكار می روند. یكی از انواع آزمون و پرسش ها، آزمون های چند گزینه ای است. ابتكار و مهارت در گنجاندن مفاهیم در یك مسئله خاص در سوالات چند گزینه ای به گونه ای كه طراحی این نوع سوالات را نیازمند به دقت و اطلاع كافی از خصوصیات و چگونگی طراحی می‎كند.

اهداف رفتاری: پس از پایان این درس دانشجو باید قادر باشد:

  1. ساختار سئوالات چند گزینه ای را توصیف كند.
  2. چگونگی طراحی یك سئوال چند گزینه ای را تشریح كند.
  3. خصوصیات تنه (stem) در سوالات چند گزینه ای را توضیح دهد.
  4. خصوصیات گزینه ها در سوالات چند گزینه ای  را توضیح دهد.
  5. قراردادن محل پاسخ صحیح (در گزینه ها) را مورد بحث قرار دهد.
  6. ارزیابی سطوح مختلف یادگیری توسط سوالات چند گزینه ای را توضیح دهد

7.  راه حل های پیشنهادی جهت كاهش احتمال حدس زدن پاسخ صحیح در سوالات چند گزینه ای را مورد بحث قرار دهد.

  1. نحوه نمره گزاری در سوالات چند گزینه ای را توضیح دهد.
  2. امتیازات سوالات چند گزینه ای را بر شمارد

10.معایب سوالات چندگزینه ای را بنویسد.

11.میزان اعتبار سوالات چند گزینه ای را مورد بحث قرار دهد.

12.راههای سنجش روایی سوالات چند گزینه ای را توضیح دهد.

13.درجه دشواری یك سوال چند گزینه ای را تعیین كند.

14.درجه تمیز یك سوال چند گزینه را مشخص كند.

نحوه تدریس: تدریس این درس بصورت سخنرانی، بحث و پرسش و پاسخ و به مدت 90 دقیقه و با استفاده از وسائل سمعی وبصری (اورهد) انجام خواهد شد.

تكالیف فراگیران: مشاركت فعال در بحث و پرسش حین تدریس، همچنین در جمع بندی و ارزشیابی پایان كلاس

نحوه ارزشیابی: امتحان پایان ترم + حضور و غیاب (حضور ذهنی و فیزیكی فراگیر)

منابع :

  1. ثراندایك رابرت؛ «روان سنجی كاربردی»؛ هومن حیدر علی؛ دانشگاه تهران؛ چاپ سوم

2.  جاسبی عبدالله؛ «روش تدریس و فن كلاس داری» ؛ چاپ دوم؛ تهران؛ دفتر پژوهش و تدوین تاریخ انقلاب اسلامی؛ 1382

  1. خورشیدی عباس؛ «روشها و فنون تدریس» ؛ چاپ اول؛ تهران؛ یسطرون؛‌1381
  2. رهبار دار شكسته حمید؛ «ارزشیابی در آموزش و پروش»؛ رشد معلم ؛ دوره نوزدهم؛ شماره 7؛‌فروردین 1380
  3. شریفی حسن پاشا؛ «اصول روان سنجی و روان آزمایی»؛‌چاپ چهارم؛ تهران؛ انتشارات رشد، پاییز 1375
    1. Attali. yigal , Bar- hillel. maya; "guess where: the position of correct answer in multiple- choice test items as a psychometric variable" ; jem, washington ; summer 2003; vol.40 , iss 2; pg 109.
    2. Delgado. Ana. R ; prieto . Gerardo; "the effect of item feedback on multiple - choice test responses"; British Journal of psychology; london; feb 2003; vol 94. Part 1; pg73.
    3. Higgins, Edwina; Tatham. Laura; "Assessing by multiple choice question (mcQ) tests" ; university of warwick; 23 october 2003.
    4. Paxton. Morgan; "assessment and evaluation in higher education" ; Bath ; jun 2000. Vol.25 ; iss.2 ; pg.109, 11 pgs.
    5. Tanner. David E; "multiple  choice items: pariah, panacea or neither of the above?"; American secondary Education; spring 2003. Vol 31 , ISS ; pg 27.

مقدمه:

پرسش یكی از قابل انعطاف ترین تدابیر آموزش است هنگامی كه در آموزش از پرسش ها به شیوه ای ماهرانه استفاده شود، وسیله رسیدن به بسیاری از هدف های آموزش قرار می‎گیرد و نتیجه بخش خواهد بود. پرسشها بهترین راه انگیزش افكار و فعالیتهای شاگردان اند و برای تحریك و برانگیختن فكر، سنجش میزان اطلاعات آموخته شده و وادار كردن شاگردان به فعالیت های بیشتر بكار می روند. گفته شده است كه خوب پرسش كردن، خوب درس دادن است. (2) هدف از سنجش و ارزیابی تعیین آثار برنامه آموزشی و تعیین تغییراتی است كه براثر آموزش در شاگران به وجود آمده است.(4)

معلمان در فرآیند آموزش، از آزمون ها بهره می گیرند.

تعریف آزمون: آزمون وسیله ای است عینی و استاندارد شده كه برای اندازه گیری رفتار یا خصایص آدمی بكار می رود.

دراین تعریف، منظور از عینی آن است كه روش اجرا، نمره دادن و تعبیر و تفسیر نتایج آزمون براساس قواعد معین و مشخص صورت می‎گیرد و قضاوت و نظر شخص در آنها بی تاثیراست. (5)

هر یك از پرسش های آزمون، یكی از هدف های یادگیری را در رابطه با محتوای مواد آموزشی اندازه می‎گیرد و آزمونی كه ساخته می‎شود نمونه ای از تمامی هدف های آموزشی درس مورد نظر را ارزشیابی می‎كند و آنچه كه مهم است تعریف دقیق حیطه مورد ارزشیابی است.

  • هرآزمون كتبی یا شفاهی از سوالات مختلفی تشكیل شده است:

1.  پاسخ صحیح را از بین جواب های داده شده به این سوالها انتخاب كنند كه این نوع سوالات را آزمون های انتخاب كردنی گویند.

  1. برای یك سوال معین پاسخ فراهم كنند (سوالات جواب دادنی)
  • انواع سئوالات انتخاب كردنی (گزیده پاسخ یا عینی):

-         آزمون های چند گزینه ای

-         ازمون های جور كردنی

-         آزمون های صحیح غلط

سوالات چند گزینه یا mcQ (multiple choice Questioning) چیست؟ بعنوان انتخاب از یك لیست پاسخ های احتمالی» تعریف شده است (8)

سوالات چند گزینه ای در چه مواردی كاربرد  دارد؟

درصورتیكه سوالات چند گزینه ای خوب تهیه شده باشند. می‎توانند آزمون مؤثر و كارایی باشند استفاده سوالات تستی چند گزینه ای در موارد زیر مناسب اند:

  1. منظور ارزیابی عملكرد (perfomance) دانشجویان
  2. می‎تواند برای تمرین و مرور مطالب و self- assessment (خود ارزیابی)
  3. در ارزیابی اولیه دانشجو قبل از آموزش مطلب (8)

خصوصیات سئوالات چند گزینه ای:

هر سوال چند گزینه ای از دو قسمت ساخته شده است:

-         تنه یا ساقه (stem) كه مسئله را عرضه می‎كند.

-         گزینه ها (obtions)

تنه (stem) سوال به دو شكل نوشته می‎شود:       

-         جمله نا تمام

-         جمله استفهامی

البته نوشتن سئوالات استفهامی ساده تر است ولی جمله ای كه بصورت ناتمام است درجه دشواری بیشتری دارد.

در این نوع سئوالات هر پرسش با چند پاسخ (گزینه) پیشنهادی همراه است و معمولاً یك گزینه صحیح است مگر اینكه صحیح ترین پاسخ مد نظر باشد كه می‎تواند همه گزینه ها به نوعی صحیح باشد و پاسخ سوال گزینه صحیح تر است.

تعداد گزینه ها ممكن است 3، 4، 5 یا 6 گزینه باشد. اما متداولترین نوع پرسشهای چند گزینه ای پرسش های چهارگزینه ای است.

باید توجه داشت كه پرسشهای چند گزینه ای همیشه بصورت كلامی نوشته نمی‎شوند بلكه در بعضی موارد (بویژه دردروس ریاضی و علوم) می‎توان از گزینه های تصویری نیز استفاده كرد (5)

مثال: در كدامیك از تصویرهای زیر خط كش به حال تعادل می ایستد:

الف)

ب)

ج)

د)

هدف از طرح سئوال:

هدف تست ساز این است كه امتحان شونده را در پاسخ دادن به سئوالهای تست به تلاش جدی وا دارد بدون آنكه در وی تشویش و اضطراب بوجود آورد. این امر مستلزم برقراری نوعی تعادل توام با ظرافت است زیرا افراد مختلف از نظر واكنش نسبت به تست ها به گونه قابل ملاحظه ای متفاوت هستند (1)

قبل از طراحی سئوالات چند گزینه ای به چه نكاتی باید توجه داشت؟

- سعی در ارزیابی در چه سطحی از یادگیری هستیم، سئوالات چند گزینه ای می‎تواند سطح دانش را ارزیابی كند و در صورتیكه سوالات به دقت طراحی شود یادگیری در سطح ادراك و كاربرد را نیز می‎تواند بسنجد ولی مهارت های شفاهی و نوشتاری با این آزمون قابل ارزیابی نیست.

توسط چه كسی سئوالات تصحیح و نمره گذاری می شود؟ كارمندان- دانشجویان- استادان و …

نمره گذاری آزمون چگونه است؟‌ آیا نمره منفی برای پاسخ غلط در نظر گرفته می‎شود .

چگونه سئوالات را pilot كنیم؟ pilot كردن سوالات جهت مشخص كردن درجه دشواری و صحت سوالات لازم است و بهتر است سئوالات از نظر مشكل بودن، جامع بودن، خوانا بودن بطور جداگانه و تك تك بررسی شوند.

- قبل از شروع به نوشتن هر سوال آنچه كه سعی دارید بسنجید (اهداف) را مشخص كنید.(8)

است. (5 و 1)

مدت پاسخگویی به سوالات چند گزینه ای:

یكی از عناصر مهم از استراتژی اجرای آزمون كه می بایست در راهنمای تست ذكر شود مشخص كردن مدت امتحان می باشد. ملاحظات عملی نشان می دهند كه همه این آزمون ها باید در یك زمان محدود اجرا شود. تعدادی از آزمون ها بطور قطع از نوع آزمون سرعت (speeded test) است و سرعت درپاسخگویی جزء ذات و ماهیت آنها است. در بیشتر موارد حد زمانی طوری معین می‎شود كه بیشتر امتحان شوندگان وقت كافی داشته باشند كه تقریبا به همه سوالها یا دست كم به همه سوالهایی كه جواب آنها را می دانند پاسخ دهند اگر آزمون از نوع سرعت باشد امكان شوندگان را باید از این واقعیت آگاه ساخت كه به سرعت عمل كنند حتی اگر وقت امتحان نسبتاً آزاد باشد عاقلانه خواهد بود كه به آنها تعلیم داده شود كه وقت خود را در مورد یك سوال منفرد تلف نكرده و به سوال بعدی بپردازند و چنانچه وقت اجازه دهد دوباره به سوالهایی كه درباره آنها با مشكل روبرو بوده اند رجوع كنند. (1)

امتیازات سوالات چند گزینه ای

  1. برای اندازه گیری همه سطوح یادگیری در طبقه بندی حیطه شناختی، به غیر از تركیب و ارزشیابی مناسب است.
  2. در آن پاسخ ها كاملاً كنترل شده است و دانشجویان پاسخ صحیح را فقط با علامت گذاری مشخص می كنند.
  3. نمره گذاری پاسخ ها عینی و دور از قضاوت فرد تصحیح كننده است.
  4. عواملی مانند تسلط بر بیان مطالب توانایی نوشتن و زیبا نویسی در ارزشیابی آن بی اثر است.
  5. این نوع آزمونها پوشش بیشتری را در مورد دروس تدریس شده می‎دهد و validity (روایی) خوبی دارد.
  6. تصحیح و نمره گذرای آزمون به سهولت و سرعت انجام می‎گیرد.

7.  تصحیح آزمون می‎تواند توسط افراد دیگر (با استفاده از كلید و پاسخنامه) انجام شود در حالیكه در آزمون های نوشتاری اینگونه نیست.

  1. نمرات امتحان از ثبات و دقت بیشتری برخوردار است (اعتبار آن بالاست).
  2. عادت صحیح مطالعه را در زمینه یادآوری و تجزیه و تحلیل و تفسیر تقویت می‎كند.

10.بعلت مختصر بودن پرسش های آزمون چند گزینه ای می‎توان تعداد زیادی ا ز آنها را در یك تست جای داد.

11.می‎توان پرسشها را به طور مساوی بین موضوعات مختلف تقسیم كرد و نمونه كامل تری برای هر تست بدست آورد و این مطلب باعث می‎شود كسی كه فقط موضوع معینی را مطالعه كرده است، نتواند نمره خوبی بگیرد در نتیجه نمره امتحانات تستی خوب اغلب دقیق تر از نمره امتحانات تشریحی است.

12.در مواردیكه زمان امتحان محدود است و یا آزمون های سرعت (speded- test) مورد استفاده است.

قیمت محصول : 6400 تومان

دانلود

آخرین مطالب

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطر

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی)

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی) در 54 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش


مشخصات فایل

تعداد صفحات 54
حجم 83 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی


توضیحات کامل

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی) در 54 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحات ابتدائی

آماده شده در 6 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه

54 صفحه ورد (53 صفحه مطلب و 1 صفحه منابع)

قابل ویرایش با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

 

توجه : متن جلسات داخل فایل دقیقا به همین شکلی است که در توضیحات پایین آمده است. چنانچه اینجا شرح خاصی برای جلسه نمیبینید، داخل فایل نیز به همین صورت است. چنانچه شرح جلسه اینجا آورده شده باشد، یعنی فایل دریافتی نیز حاوی شرح جلسات است.

 

فهرست مطالب

جلسه اول- ارزیابی و آموزش روانی

جلسه دوم - آرام سازی

جلسه سوم - بازسازی شناختی (۱)

جلسه چهارم - بازسازی شناختی (۲)

جلسه پنجم- مواجهه

جلسه ششم - مواجهه و بازسازی شناختی

پیوست

کار برگ تشخیص موقعیت های اضطراب زا و اجزاء اضطراب

کار برگ پایش افکار اتوماتیک

کاربرگ مقابله با افکار خود آیند

کاربرگ بازسازی شناختی

کاربرگ فهرست موقعیت های شایع اضطراب اجتماعی

کار برگ افکار اتوماتیک در مورد درمان

برگه اطلاعات تحریف های شناختی

کاربرگ درجه بندی موقعیت ها

کاربرگ پایش افکار اتوماتیک

منابع

 

نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد

جلسه اول- ارزیابی و آموزش روانی

اهداف:

1. ایجاد ارتباط

۲. ارزیابی اضطراب اجتماعی

٣. آموزش روانی

وسایل مورد نیاز:

۱. پرسشنامه مختصر اضطراب اجتماعی

۲. راهنمای مداخله مختصر در اضطراب اجتماعی

مروری بر جلسه

هدف از این جلسه، برقراری ارتباط درمانی با مراجع است تا اضطراب کمتری را در جلسه تجربه کند و بتواند با درمانگر مشارکت و همکاری داشته باشد. در وهله دوم، ارزیابی مختصری از اضطراب اجتماعی بیمار به عمل می آید تا براساس آن مداخلات درمانی با وضعیت وی تناسب بیشتری داشته باشد. و در نهایت، اطلاعات پایه ای در مورد این اختلال و علل و درمان آن در اختیار بیمار قرار داده می شود.

1. معرفی موضوع جلسه و ایجاد ارتباط

اهداف جلسه را برای بیمار توضیح داده و برای اینکه بتواند احساس راحتی بیشتری در جلسات داشته باشد یک ارتباط توام با اعتماد با وی برقراری کنید. سعی کنید جلسات را بگونه ای برنامه ریزی کنید که دسترسی بیمار به خدمات درمانی راحت بوده و از تشدید اختلال جلوگیری شود. برای این منظور در ابتدای کار جلسات را زمانی بگذارید که مرکز خیلی شلوغ نیست و یا بیمار کمتر مجبور باشد تا منتظر بماند و یا از خود بیمار سوال کنید که ترجیح می دهد زمان جلسات چه موقع باشد، اطلاعات دقیقی در مورد ساعت، زمان و کجا می تواند منتظر بماند - ترجیحا در یک مکان خلوت - ارائه دهید، قبل از شروع جلسات درمان در مورد فرایند درمان توضیح کلی ارائه دهید و در مورد نگرانی های وی سوال کنید و در نهایت، بخاطر داشته باشد تغییر درمانگر برای این افراد ممکن است استرس آور باشد. بنابراین تا جای ممکن از چنین اتفاقی پیشگیری کنید.

۲. ارزیابی

این اختلال معمولا در نظام مراقبت اولیه کمتر تشخیص داده می شود و در صورتی که با افسردگی همراه باشد، معمولا این اختلال افسردگی است که به آن توجه می شود و مورد درمان قرار می گیرد و لذا اضطراب اجتماعی تشخیص داده نشده باقی می ماند. بنابراین، کارشناسان مراقبت اولیه باید نسبت به شناسایی و تشخیص دقیق این اختلال حساس باشند.

برای ارزیابی این اختلال ابزارهای متعددی وجود دارد که یکی از کوتاهترین آن ها پرسشنامه کوتاه سه سوالی فوبی اجتماعی است. در این پرسشنامه از فرد می خواهند تا به هر سوال از ۰ تا ۴ یک نمره بدهد و سپس براساس مجموع نمرات وی، در مورد وی تصمیم گیری می شود. در زیر این سوالات آمده است:

1. ترس از خجالت زده شدن باعث می شود از انجام یک سری کارها و یا صحبت با مردم اجتناب کنم

٢. من از موقعیت هایی که در آن مرکز توجه هستم، اجتناب می کنم

٣. بدترین ترس های من خجالت زده شدن و یا احمق جلوه کردن است

0= اصلا، 1= یک کمی ۲= تا اندازه ای 3= خیلی زیاد ۴= شدید

اگر نمره فرد ۶ یا بالاتر شود باید برای مورد ارزیابی جامع قرار گیرد. اگر خود شما آموزش کافی را برای ارزیابی جامع این اختلال دریافت نکرده اید باید وی را به متخصص ارجاع دهید.

وقتی مشخص شد که بیمار دچار اختلال اضطراب اجتماعی است، برای اینکه بتوانید یک تصویر اجمالی از ماهیت اضطراب اجتماعی وی به دست آورید، حیطه های زیر را مورد ارزیابی قرار دهید:

1. کدام موقعیت های اجتماعی بیمار را دچار اضطراب می کند و یا از آن اجتناب می کند؟

٢. بیمار می ترسد در این موقعیت ها چه اتفاقی بیفتد؟

٣. در موقعیت های اجتماعی چه علائم اضطرابی را تجربه می کند؟

۴. چه دیدگاه یا تصویری در مورد خود دارد؟

۵. در موقعیت های اجتماعی به چه چیز بیش از همه توجه دارد؟

۶. بعد از موقعیت اجتماعی چه افکاری دارد؟ و چطور موقعیت را تحلیل می کند؟

۷. آیا مواد و الکل مصرف می کند؟

 

چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت آشنایی با ایده ها و پدیده های نوین در با

پاورپوینت آشنایی با ایده ها و پدیده های نوین در بازاریابی

دانلود پاورپوینت با موضوع آشنایی با ایده ها و پدیده های نوین در بازاریابی، در قالب ppt و در 91 اسلاید، قابل ویرایش، شامل مدیریت دادوستد، بازارشناسی، چالشهای اساسی بازاریابی، ایده های نوین بازاریابی، آمیزه بازاریابی رقابتی 4APs، بازاریابی چند کانالی، بازاریابی تجربی، سوالات مهم در بازاریابی تجربه، بازاریابی فرادستی، بازاریابی پایین دستی، مدیریت پو

دانلود پاورپوینت آشنایی با ایده ها و پدیده های نوین در بازاریابی

پاورپوینت ایده ها و پدیده های نوین در بازاریابی
بازارشناسی 
چالشهای اساسی بازاریابی
ایده های نوین بازاریابی
آمیزه بازاریابی رقابتی  
بازاریابی چند کانالی
بازاریابی تجربی
بازاریابی فرادستی
بازاریابی پایین دستی
مدیریت پورتفوی بازاریابی
برنامه ریزی سناریوئی
بازاریابی حرفه ای
پدیده های بازاریابی
بازاریابی فراگیر  
بازاریابی ارزشی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2214 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 91

دانلود پاورپوینت با موضوع آشنایی با ایده ها و پدیده های نوین در بازاریابی، در قالب ppt و در 91 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

مدیریت دادوستد

بازارشناسی

چالشهای اساسی بازاریابی

ایده های نوین بازاریابی

آمیزه بازاریابی رقابتی  4APs

بازاریابی چند کانالی

بازاریابی تجربی

سوالات مهم در بازاریابی تجربه

بازاریابی فرادستی

بازاریابی پایین دستی
مدیریت پورتفوی بازاریابی

برنامه ریزی سناریوئی

بازاریابی حرفه ای

پدیده های بازاریابی

بازاریابی فراگیر 

بازاریابی ارزشی

بازاریابی مکمل

شبکه بازاریابی

بازاریابی موازی

بازاریابی مجدد

نکات کلیدی در بازاریابی مجدد

بازاریابی در شرایط دشوار

توصیه های دهگانه بازاریابی در بحران

بازاریابی فرارقابتی

استراتژیهای رقابتی

استراتژی بازاریابی چابک

استراتژی بازاریابی ناب

استراتژی بازاریابی نادیدنی

بازاریابی ارزشی

استراتژی بازاریابی اخلاقی (انسانی)

ده اشتباه ولغزش بازاریابی

ده پیشنهاد بازاریابی موفق

 

قسمتی از متن:

بازاریابی فرادستی: جذب نیروهای حرفه ای،خلاق،هوشمندوچابک برای کشف ارزشها،ایده ها،فرصتها و تقاضاهای پنهان و بستر سازی برای بازاریابی تخصصی و فوق تخصصی مبتنی بر مدل سازی و تحلیل های عمیق روانشناسی و جامعه شناسی و مردم شناسی.

استراتژی بازاریابی ارزشی: کشف،تأمین،ارائه وتقویت ارزش های مورد نظر ومطلوب مشتریان برای پاسخگوئی به انتظارات در شرایط رقابت وارتباطی پایدار وارزشمند با مشتریان وذینفعان.

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع  " آشنایی با ایده ها و پدیده های نوین در بازاریابی "  می باشد که در حجم 91 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان رشته های مجموعه مدیریت به عنوان ارائه کلاسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

دانلود پاورپوینت آشنایی با ایده ها و پدیده های نوین در بازاریابی

پاورپوینت مدیریت نام تجاری

پاورپوینت مدیریت نام تجاری

دانلود پاورپوینت با موضوع مدیریت نام تجاری، در قالب ppt و در 18 اسلاید، قابل ویرایش، شامل چکیده، مقدمه، مدیریت نام تجاری، تدوین راهبردی، ابعاد نام تجاری، ارزش نام تجاری، ارزش مالی نام تجاری، سرمایه گذاری، محاسبه ارزش نام تجاری، نتیجه گیری

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1096 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

دریافت فایل

پاورپوینت مدیریت نام تجاری

فروشنده فایل

کد کاربری 19

تمام فایل ها

 

 

دانلود پاورپوینت با موضوع مدیریت نام تجاری، در قالب ppt و در 18 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

چکیده

مقدمه

مدیریت نام تجاری

تدوین راهبردی

ابعاد نام تجاری

ارزش نام تجاری

ارزش مالی نام تجاری

سرمایه گذاری

محاسبه ارزش نام تجاری

نتیجه گیری

 

قسمتی از متن:

مدیریت نام تجاری تلاش دارد تا با هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی، اجرا و كنترل، برای نام تجاری ایجاد ارزش كند و سپس در جهت حفظ و ارتقای ارزش آن بكوشد. در این ارائه، با دیدگاه بلند‌مدت و راهبردی به بررسی شیوة مدیریت نام تجاری پرداخته‌ میشود.

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " مدیریت نام تجاری" می باشد که در حجم 18 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان رشته های مجموعه مدیریت به عنوان ارائه کلاسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

پاورپوینت مدیریت نام تجاریمدیریت نام تجاریتحقیق مدیریت نام تجاریمقاله مدیریت نام تجاریبررسی مدیریت نام تجارینام تجاریابعاد نام تجاریارزش نام تجاریارزش مالی نام تجاریمحاسبه ارزش نام تجاری

 

پاورپوینت مدیریت نام تجاری

پاورپوینت مدیریت نام تجاری

دانلود پاورپوینت با موضوع مدیریت نام تجاری، در قالب ppt و در 18 اسلاید، قابل ویرایش، شامل چکیده، مقدمه، مدیریت نام تجاری، تدوین راهبردی، ابعاد نام تجاری، ارزش نام تجاری، ارزش مالی نام تجاری، سرمایه گذاری، محاسبه ارزش نام تجاری، نتیجه گیری

دانلود پاورپوینت مدیریت نام تجاری

پاورپوینت مدیریت نام تجاری
مدیریت نام تجاری
تحقیق مدیریت نام تجاری
مقاله مدیریت نام تجاری
بررسی مدیریت نام تجاری
نام تجاری
ابعاد نام تجاری
ارزش نام تجاری
ارزش مالی نام تجاری
محاسبه ارزش نام تجاری
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1096 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

دانلود پاورپوینت با موضوع مدیریت نام تجاری، در قالب ppt و در 18 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

چکیده

مقدمه

مدیریت نام تجاری

تدوین راهبردی

ابعاد نام تجاری

ارزش نام تجاری

ارزش مالی نام تجاری

سرمایه گذاری

محاسبه ارزش نام تجاری

نتیجه گیری

 

قسمتی از متن:

مدیریت نام تجاری تلاش دارد تا با هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی، اجرا و كنترل، برای نام تجاری ایجاد ارزش كند و سپس در جهت حفظ و ارتقای ارزش آن بكوشد. در این ارائه، با دیدگاه بلند‌مدت و راهبردی به بررسی شیوة مدیریت نام تجاری پرداخته‌ میشود.

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع  " مدیریت نام تجاری"  می باشد که در حجم 18 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان رشته های مجموعه مدیریت به عنوان ارائه کلاسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

دانلود پاورپوینت مدیریت نام تجاری

نکات مهم در مصاحبه های استخدامی

نکات مهم در مصاحبه های استخدامی

فایل ارائه شده به دو بخش که بخش اول به آشنایی با نحوه مصاحبه و مواردی که یک مصاحبه شونده قبل از مصاحبه بداند و بخش دوم به نمونه سوالات و منابع میباشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 500
حجم 22 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pdf
دسته بندی گوناگون


توضیحات کامل

بسیاری از شرکت کنندگان در مصاحبه ها و استخدامی ها از اطلاعات  کافی برخوردارند اما بدلیل عدم آشنایی با نحوه مصاحبه و آزمونها و سوالات متاسفانه نتایج لازم و مورد نظر را نمیگیرند لذا با مطالعه فایل حاضرمصاحبه شونده از نحوه مراحل استخدامی آگاهی پیدا کرده و استرس و نگرانی از بابت سوالات آزمونها  به طور قطع  نخواهد دشت

فایل ارائه شده  به دو بخش که بخش اول به  آشنایی با نحوه مصاحبه و مواردی که یک مصاحبه شونده قبل از مصاحبه بداند  و بخش دوم به نمونه سوالات و منابع از آزمونهای ارگانهای مختلف همراه با جواب سوالات می پردازد.

1-1-انواع مصاحبه

1-2- شیوه های مصاحبه استخدامی

1-3 - مراحل آماده سازی مصاحبه

1-4-آنچه لازم است مصاحبه گر پیش از مصاحبه بداند

1-5-چند توصیه به مصاحبه گران قبل از مصاحبه

1-6 -چند توصیه به مصاحبه شوندگان

1-7-اطلاعاتی که مصاحبه کننده از شما انتظار دارد

باید ه1-8-ا و نبایدها در مصاحبه

مزایا و مع1-9-ایب در مصاحبه

بخش دوم -نمونه ای از سوالاتی که معمولا در مصاحبات استخدامی پرسیده میشود.

  • 1-زبان و ادبیات فارسی
  • 2-اطلاعات عمومی
  • 3-معارف اسلامی
  • 4-ریاضیات
  • 5-زبان
  • 6-مبانی کامپیوتر
  • 7-علوم سیاسی
  • 8-اساسنامه شهرداری
  • 9-رزومه

امیدواریم با مطالعه موارد فوق در انتخاب همکار و شغل خود موفق باشید.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلا

بررسی ارتباط میان شركت در فعالیت منظم ورزشی و سلام

بررسی ارتباط میان شركت در فعالیت منظم ورزشی و سلامت عمومی همسران غیر شاغل پاسدار

هدف از این پایان نامه بررسی ارتباط میان شركت در فعالیت منظم ورزشی و سلامت عمومی همسران غیر شاغل پاسدار می باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 131
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی


توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی

بررسی ارتباط میان شركت در فعالیت منظم ورزشی و سلامت عمومی همسران غیر شاغل پاسدار

 

*هدیه:

ضمیمه شدن پرسشنامه سلامت عمومی GHQ و پرسشنامه ورزشی بصورت رایگان:)

 

*قابل استفاده برای رشته تربیت بدنی و پژشکی

 

 

چکیده:

  زنان نیمی از جامعه بشری را تشكیل می دهند و این موضوع از جهات مختلف دارای اهمیت و در برنامه ریزی های گوناگون جامعه ، باید در نظر گرفته شود . یكی از این امور كه برای زنان مطرح است ورزش است . امروزه زنان زیادی در سطح جهان به ورزش های مختلف مشغولند . گروهی ورزشكار حرفه ای اند گروهی آماتور و تعدادی هم به ورزش های سبك می پردازند .بدون شك سلامت و شادابی افراد جامعه از طریق تقویت بنیه ی جسمانی و روحی آنها میسر می شود و پرداختن به ورزش به صورت اصولی و علمی تحولاتی در افراد جامعه ایجاد می كند كه دگرگونی های مثبتی بر شخصیت را نیز در بر دارد .استواری و دوام یك جامعه سالم بی شك در گرو سلامت یكایك اعضای آن است حال با توجه به آنچه در سطر نخست نیز به آن اشاره شد كه نیمی از جامعه را زنان تشكیل می دهند پس اهمیت ورزش زنان از جهات مختلف دارای اهمیت می باشد .

 

هدف این پژوهش بررسی رابطه فعالیتهای ورزشی منظم با سلامت عمومی همسران پاسدار 40-20 ساله در شهر‌ک‌های مستقر در شهر تهران بوده است.بدین منظوراز بین جامعه آماری مذكور شهر‌ک‌های محلاتی, كوثر, بروجردی, فاطمه الزهرا, انحصار و فجر288 نمونه آماری به روش تصادفی انتخاب و مورد سنجش قرار گرفتند.در این تحقیق كه بروش توصیفی صورت گرفته است از پرسشنامه محقق ساخته ( به منظور سنجش فعالیتهای ورزشی منظم) و پرسشنامه GHQ28 كه متناسب با شرایط اجتماعی و فرهنگی كشور ایران هنجاریابی شده مورد استفاده قرار گرفته است. در این تحقیق ارتباط میان ورزش كردن و نكردن با سلامت جسمانی, میزان اظطراب, رویكرد اجتماعی, افسردگی و سلامت عمومی مورد بررسی قرار گرفته است.

 

در این تحقیق برای بدست آوردن همبستگی و رابطه فعالیتهای ورزشی منظم با سلامت عمومی همسران پاسدار از روش محاسبه ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شده است. در روش آماری فوق در راستای اهداف فرعی تحقیق مقایسه تفاوت متغیرهای سلامت عمومی زنان شهر‌ک‌های سپاه در شهر تهران با استفاده از آزمون تحلیل و اریانس یكطرفه (ANOVA) انجام شده است.در این پژوهش علاوه بر بررسی رابطه متغیر مستقل, مقایسه ای بین متغیرهای وابسته نظیر سن, تحصیلات, قد, وزن صورت گرفته است.

 

 

کلمات کلیدی:

سلامت جسمانی

فعالیت ورزشی منظم

سلامت عمومی زنان

سلامت عمومی- روانی

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول:طرح تحقیق

 مقدمه 

 بیان مسئله 

 ضرورت تحقیق

 اهداف تحقق

 فرضیه‌های تحقیق

 محدودیتهای تحقیق

 واژه‌ها و اصطلاحات 

 

فصل دوم:ادبیات تحقیق

مقدمه 10

1- اهداف تربیت بدنی در جوامع گذشته و امروز 13

اثرات ورزش روی شخصیت اسلامی 14

تاثیرات ورزش و تربیت بدنی در سازندگی شخصیت زنان 15

ارتباط تربیت بدنی و ورزش با پدیده های اجتماعی 17

1- رابطه ورزش و تربیت بدنی: 18

فوائد اجتماعی ورزش: 18

اثرات اجتماعی – روانی ورزش 20

توان روانی- اجتماعی تربیت بدنی 21

مفهوم جدید سلامتی 24

مزایای ورزش در زنان 25

گزیده مطالعه و تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی 27

 

فصل سوم:روش‌شناسی تحقیق

 مقدمه 

 روش تحقیق 

 جامعه آماری تحقیق

 نمونه آماری

 متغیر‌های تحقیق

 ابزار اندازه‌گیری

 روش آماری

 

 

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل یافته‌ها

 مقدمه 

 تحلیل توصیفی یافته‌ها 

 تحلیل استنباطی یافته‌ها

 

فصل پنجم:بحث و نتیجه‌گیری

 مقدمه 

 خلاصه یافته‌ها 

 بحث و نتیجه‌گیری

 پیشنهادات

 ضمائم 

 منابع و مآخذ

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

مبانی نظری سیستم گرافولوژی دست نوشته فارسی به کمک

مبانی نظری سیستم گرافولوژی دست نوشته فارسی به کمک کامپیوتر

هدف از این مبانی نظری ارائه سیستم گرافولوژی دست نوشته فارسی به کمک کامپیوتر می باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 24
حجم 475 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی هوش مصنوعی


توضیحات کامل

گرافولوژی می بایست توسط خط شناسان زبر دست انجام شود تا کمتر در این امر اشتباه صورت پذیرد و تعداد خط شناسان زبر دست محدود می باشد. با توجه به کاربردهای فراوان گرافولوژی، در این پایان نامه سیستم گرافولوژی دست نوشته فارسی به کمک کامپیوتر ارایه نموده ایم.

 

بطور کلی و مختصر می توان گفت که به دو علت زیر از یک خط شناس می خواهند که در ماجرایی دخالت و کمک کند : 

می خواهند یک فرد خارجی را در یک محیط مشخص وارد کنند. این محیط ممکن است خانواده، محیط کار و یا نهاد سیاسی یا حکومتی باشد.
چنانچه معلوم و مشهود گردد که در یک محیط مشخص هماهنگی وجود ندارد و می خواهند یک فرد ناباب را از آن محیط خارج سازند . 

 

 

در فرانسه، مهمترین کاربرد گرافولوژی گزینش متقاضیان استخدام است. بعضی از شرکتها، خصوصاً در اروپا، تحلیل دست نوشته متقاضیان استخدام را روی فرم های تقاضا به عنوان یکی از شاخص های انتخاب آنها در نظر می گیرند . در ضمن دست نوشته افراد می تواند بیانگر بعضی اختلالات روانی آنها نیز باشد که به کمک آن می توان به پیشرفت معالجه بیماران روانی کمک کرد  . بدیهی است استفاده از گرافولوژی در مقایسه با تکمیل پرسشنامه های مربوط به آزمون های روانشناسی باعث صرفه جویی فراوان در وقت و همچنین اجتناب از مشکلات عدم پاسخگویی صحیح به سوالات می باشد  . ضمناً از بعضی ویژگی ها ی دستخط می توان در تشخیص هویت و یا تعیین جعلی بودن اسناد و مدارک دستنویس نیز استفاده کرد  . 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

فصل 2:مبانی نظری و پیشینه تحقیق    9
2-1  مبانی نظری تحقیق    9
سه نوع گروه بندی که امروز مورد استفاده در خط شناسی میباشد به شرح زیر میباشد:    10
طبقه بندی بقراط:    10
شکل (2-1) نمونه ای از یک خط موزون]  1 [    18
شکل( 2-2 )نمونه هایی از حاشیههای متفاوت]  1 [    20
نظم یا بی نظمی:    20
کج نویسی:    21
جهت خطوط:    22
2-2  پیشینه تحقیق    22
جدول (2-1) تصميم گيري گرافولوژي درباره درشتي كلمات]6[    23
جدول (2-2) تصميم گيري گرافولوژي درباره ميزان فاصله بين خطوط]6[    23
شکل (2-3) یک نمونه ورودي و خروجي در سيستم CAG ]9[    26

 


فهرست منابع    

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت مبانی هنرهای تجسمی

پاورپوینت مبانی هنرهای تجسمی

دانلود پاورپوینت مبانی هنرهای تجسمی 40 اسلاید


مشخصات فایل

تعداد صفحات 40
حجم 1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی ppt
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

پاورپوینت مبانی هنرهای تجسمی 40 اسلاید

 

مبانی  هنرهای  تجسمی

ایجاد آثار هنرهای تجسمی و درست درك كردن آن ها نیاز به یك شناخت اولیه از اصول و مبانی هنرهای تجسمی دارد. همین دلیل این مبانی را می توان به الفبا و قواعد درك زبان و ابدع در هنرهای تجسمی و بصری تعبیر كرد. آشنا شدن با مبانی هنرهای تجسمی می تواند تا حد زیادی در درك كردن جهان بصری مؤثر باشد.

آنچه در روزگار ما در قالب هنرهای تجسمی جای می گیرد عبارت است از : عكاسی، گرافیك، نقاشی ، طراحی و مجسمه سازی. به طور كلی می توان گفت همه هنرهایی كه به صورت بصری ارائه یا دیده می شوند و با تصویر سر و كار دارند، اصول و مبانی مشتركی دارند كه «مبانی هنرهای تجسمی» یا «مبانی هنرهای بصری» نامیده می شوند. بنابراین در مبانی هنرهای تجسمی الفبای تجسم یا تصویر كردن و همچنین درك آثار هنرهای تجسمی را تجربه خواهیم كرد.


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا (TDA

پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا (TDABC)

دید کلی :

دانلود پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا (TDABC) در حجم 46 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل شامل مقدمه، چالش های مدل هزینه یابی بر مبنای فعالیت، سازوکارهزینه یابی بر مبنای فعالیت زمانگرا، هزینه یابی بر مبنای فعالیت، هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا، قدرت پیش بینی مدل (ABC)، معادلات زمانی، نوآوری هزینه یابی بر مبنای فعالیت زما


توضیحات کامل :

پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا (TDABC)

 

فرمت: پاورپوینت (PowerPoint)، قابل ویرایش

تعداد اسلاید: 46 اسلاید

دسته: حسابداری- مدیریت مالی(ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت)

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا (TDABC) " می باشد که در حجم 46 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده و می تواند به عنوان ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت رشته های حسابداری و مدیریت مالی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

مقدمه

چالش های مدل هزینه یابی بر مبنای فعالیت

سازوکارهزینه یابی بر مبنای فعالیت زمانگرا

هزینه یابی بر مبنای فعالیت                         

هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا                      

قدرت پیش بینی مدل (ABC)

معادلات زمانی

نوآوری هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا

پیاده سازی مدل هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا(TDABC)

استخراج داده های مالی و عملیاتی

ساخت مدل پایلوت

تهیه طرح های اجرایی آزمایشی برای مدیریت

اجرایTDABC در سطح سازمان

معایب سیستم TDABC

مزایای سیستم PFABC

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه موارد نگارشی و املایی رعایت گردیده است.

قیمت : 14000 تومان
پرداخت آنلاین و دانلود

کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا (TDABC) چالش های مدل هزینه یابی بر مبنای فعالیت سازوکارهزینه یابی بر مبنای فعالیت زمانگرا هزینه یابی بر مبنای فعالیت هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا قدرت پیش بینی مدل (ABC) معادلات زمانی نوآوری هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا پیاد

تحقیقی درباره انواع انحراف جنسی در کشورهای مختلف

تحقیقی درباره انواع انحراف جنسی در کشورهای مختلف

تحقیقی بسیار کامل و جامع درباره انواع انحراف جنسی در کشورهای مختلف و دیدگاه های آنها

دانلود تحقیقی درباره انواع انحراف جنسی در کشورهای مختلف

تعریف انحراف جنسی
انحراف جنسی از دیدگاه های مختلف
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 71 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 130

تحقیقی بسیار کامل و جامع درباره انواع انحراف جنسی در کشورهای مختلف

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                        صفحه

فصل اول: كلیات............................................................ 1

مقدمه.......................................................................... 2

بیان مسئله..................................................................... 4

اهمیت موضوع................................................................. 5

اهداف تحقیق.................................................................. 6

از لحاظ بعد زمانی............................................................. 7

از لحاظ بعد مكانی............................................................ 7

فصل دوم: انحراف جنسی.............................................. 8

مقدمه............................................................................ 9

تعریف انحراف جنسی......................................................... 11

تاریخچه انحراف جنسی...................................................... 13

واژة انحراف جنسی........................................................... 16

انحراف جنسی از دیدگاه های مختلف ................................... 16

1- انحراف جنسی از نظر روان شناسان ................................. 16

2- انحراف جنسی از نظر زیست شناسان ............................... 16

3- انحراف جنسی از نظر علمای اخلاق................................... 17

قانون و مقررات اجتماعی انحراف جنسی................................. 17

قضاوت جامعه دربارة انحراف جنسی....................................... 18

فصل سوم: انواع انحراف جنسی.................................... 21

انواع انحراف جنسی.......................................................... 22

پیامدهای انحراف جنسی...................................................... 25

انحراف در پسران................................................................. 26

انحراف در دختران................................................................... 27

فصل چهارم: جرم شناسی اختلالات و انحراف جنسی در حوزة خانواده.... 28

بررسی اختلالات جنسی در اسلام......................................... 29

جرم شناسی انحراف جنسی.............................................. 31

جرم انگاری انحراف جنسی در خانواده...................................... 33

تأثیر اختلال انحراف جنسی در خانواده .................................... 34

فصل پنجم:  .............................................. 35

مقدمه........................................................................... 35

1- عوامل روان شناختی ..................................................... 42

2- عوامل روانی اجتماعی..................................................... 44

3- عوامل زیستی (بیولوژیك)................................................... 45

1- اسلام ......................................................................... 49

2- مسیحیت .................................................................... 50

3- یهودیت........................................................................ 51

4- جامعه شناسی.............................................................. 52

فصل ششم: ...................................... 53

فصل هفتم:  ..................................... 98

مقدمه............................................................................. 107

تعریف مساحقه (سحق)....................................................... 108

سحق از دیدگاه علم............................................................ 109

1- سحق از نظر قرآن........................................................... 109

2- سحق از نظر معصومین..................................................... 112

3- سحق از نظر فقها............................................................ 114

4- اثبات سحق در دادگاه....................................................... 116

فصل هشتم: در كشورهای دیگر............... 118

فصل نهم: نتیجه گیری................................................ 129

فهرست منابع................................................................ 133

دانلود تحقیقی درباره انواع انحراف جنسی در کشورهای مختلف